Nieuw grafisch evenement op 31 mei, Atomium Brussel

Al gehoord van het nieuwe Benelux Online Print Event (#BOPE18) met als thema ‘Insights for growth’?

E-commerce is alomtegenwoordig vandaag. In onze grafische sector is web-to-print uiteraard niet nieuw. Een online marktbenadering biedt vandaag dan ook veel mogelijkheden. En ja, ook voor uw bedrijf: groot, middelgroot of klein! Web-to-print is zo veel meer dan naamkaartjes via internet verkopen …

Dit is nu exact de reden waarom wij een nieuw evenement organiseren rond web-to-print op 31 mei in Atomium Brussel.Het event heeft als doel om drukkerijen, copyshops, sign bedrijven, designers en leveranciers samen te brengen rond dit thema. Een ideaal moment dus om collega’s van Wallonië, Groothertogdom Luxemburg, Vlaanderen en Nederland samen te brengen. We doen dit op één van de meest unieke locaties van België, het Atomium.

Ook voor de 9(!) sprekers hebben wij kosten nog moeite gespaard. Zij komen uit Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Nederland en België. Het zijn één voor een specialisten met heel wat praktische ervaring. Een unieke kans om u te laten inspireren en informeren rond web-to-print. Leer hoe andere landen omgaan met e-commerce in de grafische sector. Projecteer buitenlandse trends en cijfers op uw eigen grafisch bedrijf en omgeving. Leer uit de successen en de uitdagingen van andere collega’s. Ontdek wat het voor u de moeite waard zou kunnen maken om web-to-print te implementeren of om een volgende stap te zetten binnen uw huidige oplossing?

We hebben een uiterst gevarieerd programma samengesteld.

  • De Europese referentie op vlak van online print, Bernd Zipper, opent het event #BOPE18 met recente trends en cijfers.
  • De nieuwste trend namelijk web-to-pack, wordt in een aparte sessie vanuit een Italiaans praktijkstandpunt belicht.
  • Wouter Haan CEO van één van de grootste online spelers uit Nederland komt vertellen hoe online marketing en online sales worden gecombineerd met interne duurzame productie.
  • De bekende keynote spreker Cis Scherpereel zal spreken over de menselijke factor binnen een e-commerce omgeving.
  • Google brengt met Lionel Soccal een heel interessante sessie over de impact en de uitdagingen van de huidige digitale revolutie.
  • Verder hebben we een aantal heel interessante case studies met telkens andere invalshoeken uit België, het Verenigd Koninkrijk en Nederland!

Voor de eerste keer in ons bestaan richten we ons expliciet ook naar de Franstalige markt. We zijn er immers van overtuigd dat samenwerken over lands- en taalgrenzen heen de weg is die er moet bewandeld worden in onze dynamische sector. Daarom zijn we heel blij dat onze sectorpartner Febelgra ons ondersteunt met het aanschrijven van de voor ons nieuwe Franstalige markt.

Alle sessies (met uitzondering van Reclameland) zullen in het Engels worden gehouden. Bij voldoende interesse uit Franstalig België willen we voor een volgende editie in 2019 heel graag simultaanvertaling voorzien naar het Frans en het Nederlands.

Om af ter ronden willen we ook nog even de aandacht vestigen op de mogelijkheid om na het dagprogramma en voor het diner de tentoonstelling van de Belgische expressionistische schilder René Magritte met een gids te bezoeken.

Het VIP-diner zal in de bovenste bol van het Atomium is inbegrepen in de prijs voor de eerste 75 inschrijvers.

Zoals u ziet een dag vol verrassingen, inspiratie en informatie voor en door de grafische Benelux-sector. Wij hopen u allemaal te mogen verwelkomen op dit eerste Benelux Online Print Event!

Over de organisatie

VIGC staat voor het Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie dat zich tot op heden voornamelijk tot de Nederlands sprekende markt heeft gericht. Met het Benelux Online Print Event wil VIGC heel graag een eerste keer uitbreiden naar de Frans sprekende gemeenschap.

VIGC is een netwerkorganisatie met als doel om de grafische markt te inspireren en te informeren op vlak van technologie, processen en business gerelateerde onderwerpen. Als non-profit organisatie staan wij volledig ten dienste van de grafische productiebedrijven en de grafische leveranciers. Ons doel is om te verbinden en grafische innovatie onder de aandacht te brengen.

VIGC organiseert een 8-tal grote en kleine evenementen per jaar. Hierbij ontvangen wij gemiddeld tussen de 40 en de 350 deelnemers.

Ook organiseren wij tal van onafhankelijke grafische opleidingen. Deze worden zowel in een open kalender als in specifieke bedrijfscontexten gegeven. Verwacht hierbij geen softwareopleidingen. Wij behandelen grafisch gespecialiseerde opleidingen rond bijvoorbeeld pdf, kleur, kostprijsberekeningen, functional printing, e-commerce, etc…

Daarnaast zijn onze vier consultants (VIGC bestaat uit 6 medewerkers) actief bezig met het uitvoeren van verschillende type consultancy opdrachten in kleine en grote bedrijven.

Voor meer informatie contacteer jos.steutelings@vigc.be of telefonisch op 0032 476 76 08 94

Top 10 trends online print: deel 1

De voorbije jaren tekenen zich een aantal trends af op vlak van online print of web-to-print. Ik heb er een aantal voor u geselecteerd. Deze trends zullen zeker tijdens het Benelux Online Print Event (#BOPE18) terugkomen in een van de vele sessies. Tijdens de netwerkmomenten gedurende het dagevenement maar ook ’s avonds tijdens het unieke diner in Atomium Brussel zal er voldoende ruime zijn om hier dieper op in te gaan.

Tip 10 – Beveiliging van klantgegevens

De opdrachtgever van de drukker heeft dikwijls heel veel data van zijn eigen klanten (de eindklanten). Steeds meer wordt deze data (dikwijls details over de eindklant) gebruikt voor targetting doeleinden. De opdrachtgever zal deze data enkel toevertrouwen aan de drukker als deze laatste kan bewijzen dat de data van de eindklant optimaal beveiligd zijn. Een voorbeeld hiervan zou een energieleverancier kunnen zijn die een gedrukte mailing wil doen naar een gesegmenteerd deel van zijn klanten. Dit om bijvoorbeeld te upgraden naar een hoger en duurder energie abonnement.

Tip 9 – Data-gedreven marketing

Een groot voordeel van het internet is dat de adverteerder niet meer hoeft te raden waar zijn potentiële klant zich bevindt, hij weet het gewoon. Aan de ene kant is dat een nadeel voor de grafische industrie, omdat de marketingbureaus zich nu bijna uitsluitend richten op digitale kanalen. Aan de andere kant genereert targetting ook mogelijkheden voor premium reclamedrukwerk. Online print, waarin Variabele Data Printing (VDP) is geïntegreerd en is gekoppeld aan marketingautomatiseringsprocessen, zal hiervan het meest profiteren.

Tip 8 – De ‘omnichannel’ klant

De klant koopt niet meer via één enkel kanaal. Er worden meerdere kanalen gebruikt voordat een aankoop wordt gestart. Dit kan variëren van klassiek winkelen (via een fysieke vitrine of een echte winkel), een poster, website (via iPhone, iPad of pc), …

Tip 7 – B2B-omgevingen bieden veel mogelijkheden

Het B2B-segment vertegenwoordigt het grootste deel van de totale online print omzet. B2B online verkopen (inclusief de inkoopverantwoordelijken) zijn al 30 keer zo groot als B2C. En niet alle zakelijke klanten hebben het digitaliseringstraject al geddopteerd …. !

 

 

Tip 6 – Specialisatie (b2c)

Zoals traditionele printers zijn online printers in het B2C-bereik moeilijk van elkaar te onderscheiden. De oplossing is specialisatie! Dit is mogelijk door: verticale markten te benaderen, specifieke producten te produceren of in het algemeen te differentiëren in vergelijking met de concurrenten.

Voor meer informatie contacteer jos.steutelings@vigc.be of telefonisch op 0032 476 76 08 94

Exclusive Event partner

VIP DINNER Event partner

Supporting Event Partners

Media & Sector Partner

Privacybeleid Cookiebeleid

© VIGC  -  info@vigc.be  -  Campus Blairon 5, 2300 TURNHOUT  -  +32 14 40 39 90  -  www.vigc.be

Share This